Wege sushi można robić na wiele sposobów. Szparagi to tylko jeden z pomysłów, choć kiedy zaczyna się sezon na szparagi sushi ze szparagami to zupełnie oczywisty pomysł.

Przygotowanie:

Szparagi skrapiamy oliwą, posypujemy solą morską, pieprzem i wyciśniętym czosnkiem, następnie rozkładamy blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na ok. 5-10 minut. Czas pieczenia zależy od grubości szparagów, ale nie powinien być zbyt długi, bo szparagi powinny być al dente.  Awokado obieramy ze skórki i usuwamy pestkę, następnie siekamy w drobną kostkę wraz z obranym ze skórki pomidorem, cebulą, szczypiorem cebuli i kiełkami brokułów. Doprawiamy wyciśniętym czosnkiem, oliwą ekstra virgin oraz solą morską i czarnym, świeżo mielonym pieprzem. Na specjalną matę do robienia sushi (można je teraz kupić prawie w każdym większym markecie) kładziemy płatek wodorostów, który lekko nawilżamy octem ryżowym i na którym rozprowadzamy posiekane awokado z pomidorem i resztą dodatków. Uważamy jednak, aby zostawić wolne miejsce przy brzegach. U góry układamy upieczonego szparaga, zawijamy kawałek wodorostów i dodajemy następnego szparaga. Jeśli szparagi są cienkie można po kolejnym zawinięciu dodać jeszcze jednego szparaga. Dolny brzeg wodorostowego płatka smarujemy odrobiną octu ryżowego, żeby się lepiej lepił. Po uformowaniu rulonu, kroimy go bardzo ostrym nożem (bez ząbków). Tą wersję suhsi podajemy bez zwyczajowego sosu sojowego i wasabi, bo zbyt ostre przyprawy zagłuszyłyby delikatny smak szparagów i pozostałych dodatków.

Składniki:

4-5 płatów suszonych wodorostów nori

1 dojrzałe awokado

1 pęczek zielonych szparagów

ocet ryżowy

Kiełki brokułów

1 duży, dojrzały pomidor

3-4 ząbki czosnku

Łyżka oliwy

Łyżka oliwy ekstra virgin

Młoda cebula ze szczypiorkiem

Sól morska, pieprz do smaku

Do takiego dania bardzo dobrze sprawdza się sałatka na odporność – przepis tutaj